Ошибки и ремонт SINAMICS V90 в Артике

Ремонт SINAMICS V90 в сервисном центре, преимущества

Ремонт SINAMICS V90Компания «Кернел» производит ремонт сервоприводов SINAMICS V90 в Артике с 2002 года. За это время мы накопили колоссальный опыт в том числе опыт в ремонте SINAMICS V90 такого известного производителя как SIEMENS. Ремонт подобной промышленной электроники ответственное и сложное занятие, требующие максимальной отдачи, профессионализма и максимально полной материальной базе.

сервопривод SINAMICS V90, как и другие его собратья оснащен информационной панелью, призванной сделать общение оператора и сервопривода максимально легким и комфортным. При вводе в эксплуатацию оборудования с помощью данной панели устройство программируется и настраивается, а в случае непредвиденной ситуации на панель сервопривода выводится ошибка, вызвавшая аварийную остановку оборудования. В таблицах ниже приведены все возможные предупреждения и ошибки SINAMICS V90. Устранение причины ошибки и ее сброс на сервоприводе позволит в кратчайшие сроки возобновить работу. К сожалению не все ошибки можно исправить самостоятельно, некоторые ошибки SINAMICS V90 возможно исправить только в специализированных сервисных центрах, проведя качественный ремонт.

Ремонт SINAMICS V90Специалисты нашего сервисного центра уделяют максимальное внимание к качеству исполнения ремонта, программирования и настройке сервоприводов, не зависимо от производителя данного промышленного оборудования. Именно поэтому мы смело даем гарантию на ремонт SINAMICS V90 и замененные в процессе ремонта компоненты шесть месяцев.

Ремонт SINAMICS V90 в Артике производится исключительно с использованием оригинальных запасных частей, на компонентном уровне с применением высокотехнологичного оборудования, квалифицированным персоналом с инженерным образованием.

Если на вашем производстве появились проблемы с сервоприводом SINAMICS V90, которые вы не можете решить самостоятельно, мы всегда рады вам помочь. Обращайтесь в сервисный центр «Кернел». Специалисты нашей компании в минимальные сроки проведут глубокую диагностику сервопривода и последующий ремонт SINAMICS V90 в Артике. Оставьте заказ на ремонт SINAMICS V90 используя форму на сайте.

Ремонт SINAMICS V90Инженеры сервисного центра Кернел выполнят ремонт SINAMICS V90 в максимально сжатые сроки. При ремонте сервопривода SINAMICS V90 в Артике вы гарантированно получаете:

  • Глубокую диагностику неисправного сервопривода с выявлением неисправных компонентов;
  • Замену неисправных компонентов на новые;
  • Ремонт SINAMICS V90 в максимально сжатые сроки;
  • Проверку отремонтированного сервопривода на специальном стенде;
  • Оригинальные запасные части;
  • Гарантию на ремонт SINAMICS V90 6 месяцев;
  • Гарантию на запасные части 6 месяцев.

Компания «Кернел» предлагает квалифицированный ремонт сервоприводов SINAMICS V90 в сжатые сроки по цене 20% - 40% от стоимости нового частотника. За время существования компании, наши инженеры отремонтировали не одну тысячу единиц промышленного оборудования, постоянно повышая свою квалификацию. Вот далеко не полный список сервоприводов SINAMICS серии V20 ремонт которых предлагает наш сервисный центр.

Ремонт SINAMICS V90

Ремонт SINAMICS V90 в сервисном центре «Кернел»

Ниже приведены типы сервоприводов SINAMICS V90 ремонт которых предлагает наш сервисный центр.

  • 6SL3210-5FB10-1UA2
  • 6SL3210-5FB10-1UF2
  • 6SL3210-5FB10-2UA2
  • 6SL3210-5FB10-2UF2
  • 6SL3210-5FB10-4UA1
  • 6SL3210-5FB10-4UF1
  • 6SL3210-5FB10-8UA0
  • 6SL3210-5FB10-8UF0
  • 6SL3210-5FB11-0UA1
  • 6SL3210-5FB11-0UF1
  • 6SL3210-5FB11-5UA0
  • 6SL3210-5FB11-5UF0
  • 6SL3210-5FB12-0UA0
  • 6SL3210-5FB12-0UF0
  • 6SL3210-5FE10-4UA0
  • 6SL3210-5FE10-4UF0
  • 6SL3210-5FE10-8UA0
  • 6SL3210-5FE10-8UF0
  • 6SL3210-5FE11-0UA0
  • 6SL3210-5FE11-0UF0
  • 6SL3210-5FE11-5UA0
  • 6SL3210-5FE11-5UF0
  • 6SL3210-5FE12-0UA0
  • 6SL3210-5FE12-0UF0
  • 6SL3210-5FE13-5UA0
  • 6SL3210-5FE13-5UF0
  • 6SL3210-5FE15-0UA0
  • 6SL3210-5FE15-0UF0
  • 6SL3210-5FE17-0UA0
  • 6SL3210-5FE17-0UF0

Ремонт SINAMICS V90К сожалению, от поломок дорогостоящего оборудования никто не застрахован. В зависимости от разных факторов, рано или поздно, любое, даже самое надежное промышленное оборудование выходит из строя, сервопривод SINAMICS V90 не исключение. В данной ситуации на помощь придет наша компания, и инженеры, профессионализм которых не ставится под сомнение.

Благодаря новейшему инновационному диагностическому оборудованию инженеры сервисного центра в кратчайшие сроки проведут глубокую диагностику вышедшего из строя сервопривода SINAMICS V90 найдут неисправный компонент и заменят его на новый.

Еще раз хочется подчеркнуть тот факт, что, производя ремонт SINAMICS V90 мы используем только оригинальные запасные части и даем гарантию не только на проведенные ремонтно-восстановительные работы, но и на запасные части, которые были заменены в процессе ремонта сервопривода шесть месяцев.

Менеджеры и специалисты нашего сервисного центра всегда стараются входить в положение заказчика и выполнить ремонт SINAMICS V90 в максимально кратчайшие сроки тем самым минимизировать простой оборудования.

Мы ценим своих клиентов и делаем упор на качество выполненных работ, и конечно же время его выполнения. Сберегите свой бюджет, обратитесь за ремонтом SINAMICS V90 в нашу компанию.

Предупреждения и ошибки SINAMICS V90

Ниже перечислены общие неисправности и аварийные сигналы. Для просмотра подробной информации обо всех неисправностях и аварийных сигналах вызовите интерактивную справку по активной неисправности/аварии в инженерном инструменте SINAMICS VASSISTANT.

Ошибки сервопривода SINAMICS V90

Ошибка

Причина

Устранение

F1000: Internal software error
Reaction: OFF2
Acknowledgement: POWER ON
An internal software error has occurred.
  • Evaluate fault buffer.
  • Carry out a POWER ON (power off/on) for all components.
  • Upgrade firmware to later version.
  • Contact the Hotline.
  • Replace the Control Unit.
F1001: FloatingPoint exception
Reaction: OFF2
Acknowledgement: POWER ON
An exception occurred during an operation with the FloatingPoint data type.
  • Carry out a POWER ON (power off/on) for all components.
  • Upgrade firmware to the latest version.
  • Contact the Hotline.
F1002: Internal software error
Reaction: OFF2
Acknowledgement:
IMMEDIATELY
An internal software error has occurred.
  • Carry out a POWER ON (power off/on) for all components.
  • Upgrade firmware to the latest version.
  • Contact the Hotline.
F1003: Acknowledgement delay when accessing the memory
Reaction: OFF2
Acknowledgement: IMMEDIATELY
A memory area was accessed that does not return a "READY".
  • Carry out a POWER ON (power off/on).
  • Contact the Hotline.
F1015: Internal software error
Reaction: OFF2
Acknowledgement: POWER ON
An internal software error has occurred.
  • Carry out a POWER ON (power off/on) for all components.
  • Upgrade firmware to the latest version.
  • Contact the Hotline.
F1018: Booting has been interrupted several times
Reaction: NONE
Acknowledgement: POWER ON

Module booting was interrupted several times. As a consequence, the module boots with the factory setting. Possible reasons for booting being interrupted:

  • Power supply interrupted.
  • CPU crashed.
  • Parameterization invalid.

After this fault is output, then the module is booted with the factory settings.

  • Carry out a POWER ON (power off/on). After switching on, the module reboots from the valid parameterization (if available).
  • Restore the valid parameterization Examples:
  • Carry out a first commissioning, save, carry out a POWER ON (switch-off/switchon).
  • Load another valid parameter backup (e.g. from the memory card), save, carry out a POWER ON (switch-off/switch-on).

Note:
If the fault situation is repeated, this fault is again output after several interrupted boots.

F1030: Sign-of-life failure for master control
Reaction: OFF3
Acknowledgement: IMMEDIATELY
For active PC master control, no sign-oflife was received within the monitoring time. Contact the Hotline.
F1611: SI CU: Defect detected
Reaction: OFF2
Acknowledgement: IMMEDIATELY
The drive-integrated "Safety Integrated" (SI) function on the Control Unit (CU) has detected an error and initiated an STO
  • Carry out a POWER ON (power off/on) for all components.
  • Upgrade software.
  • Replace the Control Unit.
F1910: Fieldbus: setpoint timeout
Reaction: OFF3
Acknowledgement: IMMEDIATELY

The reception of setpoints from the fieldbus interface (Modbus/USS) has been interrupted.

  • Bus connection interrupted.
  • Controller switched off.
  • Controller set into the STOP state.
Restore the bus connection and set the controller to RUN.
F7011: Motor overtemperature
Reaction: OFF2
Acknowledgement: IMMEDIATELY
  • Motor overloaded
  • Motor surrounding temperature too high
  • Wire breakage or sensor not connected
  • Motor temperature model incorrectly parameterized
  • Reduce the motor load.
  • Check the surrounding temperature and the motor ventilation.
  • Check the wiring and the connection.
  • Check the motor temperature model parameters.
F7085: Open-loop/closedloop control parameters changed
Reaction: NONE
Acknowledgement: IMMEDIATELY

Open-loop/closed-loop control parameters have had to be changed for the following reasons:

  • As a result of other parameters, they have exceeded the dynamic limits.
  • They cannot be used due to the fact that the hardware detected not having certain features.
It is not necessary to change the parameters as they have already been correctly limited.
F7093: Drive: Test signal error
Reaction: OFF3
Acknowledgement: IMMEDIATELY
The limit rotation of the motor (p29027) is inappropriate. Modify the value of parameter p29027.
F7220: Drive: Master control by PLC missing
Reaction: OFF1
Acknowledgement: IMMEDIATELY

The "master control by PLC" signal was missing in operation.

  • Input for "master control by PLC" is incorrect.
  • The higher-level control has withdrawn the "master control by PLC" signal.
  • Data transfer via the fieldbus (master/drive) was interrupted.
  • Check the input for "master control by PLC".
  • Check the "master control by PLC" signal and, if required, switch in.
  • Check the data transfer via the fieldbus (master/drive).
F7403: Lower DC link voltage threshold reached
Reaction: OFF1
Acknowledgement: IMMEDIATELY
The DC link voltage monitoring is active and the lower DC link voltage threshold was reached in the "Operation" state.
  • Check the line supply voltage.
  • Check the infeed.
  • Reduce the lower DC link threshold.
  • Switch out (disable) the DC link voltage monitoring.
F7404: Upper DC link voltage threshold reached
Reaction: OFF2
Acknowledgement: IMMEDIATELY
The DC link voltage monitoring is active and the upper DC link voltage threshold was reached in the "Operation" state.
  • Check the line supply voltage.
  • Check the infeed module or the brake module.
  • Increase the upper DC link voltage threshold.
  • Switch out (disable) the DC link voltage monitoring.
F7410: Current controller output limited
Reaction: OFF2
Acknowledgement: IMMEDIATELY

The condition "I_act = 0 and Uq_set_1 longer than 16 ms at its limit" is present and can be caused by the following:

  • Motor not connected or motor contactor open.
  • No DC link voltage present.
  • Motor Module defective.
  • Connect the motor or check the motor contactor.
  • Check the DC link voltage.
  • Check the Motor Module.
F7412: Commutation angle
incorrect (motor model)
Reaction: ENCODER
Acknowledgement:
IMMEDIATELY

An incorrect commutation angle was detected that can result in a positive coupling in the speed controller. Possible causes:

  • The motor encoder is incorrectly adjusted with respect to the magnet position.
  • The motor encoder is damaged.
  • Data to calculate the motor model has been incorrectly set.
  • Pole position identification might have calculated an incorrect value when activated.
  • The motor encoder speed signal is faulted.
  • The control loop is instable due to incorrect parameterization.
  • If the encoder mounting was changed, readjust the encoder.
  • Replace the defective motor encoder.
  • Correctly set the motor stator resistance, cable resistance and motor-stator leakage inductance.
    Calculate the cable resistance from the cross-section and length, check the inductance and stator resistance using the motor data sheet, measure the stator resistance, e.g. using a multimeter - and if required, again identify the values using the stationary motor data identification.
  • With pole position identification activated, check the procedure for pole position identification and force a new pole position identification procedure by means of de-selection followed by selection.
F7420: Drive: Current setpoint filter natural frequency > Shannon frequecy One of the filter natural frequencies is greater than the Shannon frequency.
  • Reduce the numerator or denominator natural frequency of the current setpoint filter involved.
  • Switch out the filter involved (p1656).
F7430: Changeover to openloop torque controlled operation not possible
Reaction: OFF2
Acknowledgement: POWER ON
For encoderless operation, the converter cannot change over to closed-loop torquecontrolled operation.
  • Do not attempt to change over to closedloop torque-controlled operation.
  • Check the encoder cable connection.
F7431: Changeover to encoderless operation not possible
Reaction: OFF2
Acknowledgement: POWER ON
For closed-loop torque control, the converter cannot change over to encoderless operation.
  • Do not attempt to change over to encoderless operation.
  • Check the encoder cable connection.
F7442: LR: Multiturn does not match the modulo range
Reaction: OFF1 (OFF2, OFF3)
Acknowledgement: IMMEDIATELY
The ratio between the multiturn resolution and the modulo range (p29246) is not an integer number. This results in the adjustment being set back, as the position actual value cannot be reproduced after poweroff/power-on.

Make the ration between the multiturn resolution and the modulo range an integer number. The ratio v is calculated as follows:

  • Motor encoder without position tracking (p29243 = 0):
    – For multiturn encoders:
    v = (4096 * p29247 * p29248)/(p29249 * p29246)
    – For singleturn encoders:
    v = (p29247 * p29248)/(p29249 * p29246)
  • Motor encoder with position trakcing (p29243 = 1):
    v = (p29244 * 29247)/p29246
F7443: Reference point coordinate not in the permissible range
Reaction: OFF1 (OFF2, OFF3)
Acknowledgement: IMMEDIATELY

The reference point coordinate received when adjusting the encoder via connector input p2599 lies outside the half of the encoder range and cannot be set as actual axis position.

Fault value (r0949, interpret decimal):

Maximum permissible value for the reference point coordinate.

Set the reference point coordinate to a lower value than specified in the fault value.

See also: p2599 (EPOS reference point coordinate value.

For a motor with an absolute encoder, the maximum permissible encoder range is calculated by the following formula:

  • For multiturn encoders: (4096 * p29247) / 2
  • For singleturn encoders: p29247 / 2
F7450: Standstill monitoring has responded
Reaction: OFF1
Acknowledgement: IMMEDIATELY

After the standstill monitoring time expired, the drive left the standstill window.

  • Position loop gain too low.
  • Position loop gain too high (instability/ oscillation).
  • Mechanical overload.
  • Connecting cable, motor/drive converter incorrect (phase missing, interchange).
Check the causes and resolve.
F7451: Position monitoring has responded
Reaction: OFF1
Acknowledgement: IMMEDIATELY

When the position monitoring time (p2545) expired, the drive had still not reached the positioning window (p2544).

  • Positioning window parameterized too small (p2544).
  • Position monitoring time parameterized too short (p2545).
  • Position loop gain is too low.
  • Position loop gain is too high (instability/ oscillation).
  • Drive mechanically locked.
Check the causes and resolve.
F7452: Following error too high
Reaction: OFF1
Acknowledgement: IMMEDIATELY

The difference between the position setpoint and position actual value (following error dynamic model) is greater than the tolerance (p2546).

  • The value of p2546 is too small.
  • The gain of position loop is too small.
  • The drive torque or accelerating capacity exceeded.
  • Position measuring system fault.
  • Position control sense incorrect.
  • Mechanical system locked.
  • Excessively high traversing velocity or excessively high position reference value (setpoint) differences.
Check the causes and resolve.
F7453: Position actual value preprocessing error
Reaction: OFF2
Acknowledgement: IMMEDIATELY
An error has occurred during the position actual value preprocessing. Check the encoder for the position actual value preprocessing.
F7458: EPOS: Reference cam not found
Reaction: OFF1 (OFF2, OFF3)
Acknowledgement: IMMEDIATELY
After starting the search for reference, the axis moved through the maximum permissible distance to seach for the reference cam without actually finding the reference cam.
  • Check the "reference cam" input.
  • Check the maximum permissible distance to the reference cam (p2606).

See also: p2606 (EPOS search for reference reference cam maximum distance)

F7459: Zero mark not detected
Reaction: OFF1
Acknowledgement: IMMEDIATELY
After leaving the reference cam, the axis has traversed the maximum permissible distance (p2609) between the reference cam and the zero mark without finding the zero mark.
  • Check the encoder regarding zero mark.
  • Check the maximum permissible distance between the reference cam and zero mark (p2609).
  • Use an external encoder zero mark (equivalent zero mark).

See also: p2609 (EPOS search for reference
max distance ref cam and zero mark)

F7460: EPOS: End of reference cam not found
Reaction: OFF1 (OFF2, OFF3)
Acknowledgement: IMMEDIATELY

During the search for reference, when the axis reached the zero mark it also reached the end of the traversing range without detecting an edge at the binector input "reference cam".

Maximum traversing range: -2147483648
[LU] ... -2147483647 [LU]

  • Check the "reference cam" input.
  • Repeat the search for reference.
F7464: EPOS: Traversing block is inconsistent
Reaction: OFF1 (OFF2, OFF3)
Acknowledgement: IMMEDIATELY

The traversing block does not contain vaild information.

Alarm value:

Number of the traversing block with invaild information.

Check the traversing block and where relevant, take into consideration alarms that are present.
F7475: EPOS: Target position < start of traversing range
Reaction: OFF1 (OFF2, OFF3)
Acknowledgement: IMMEDIATELY
The target position for relative traversing lies outside the traversing range. Correct the target position.

Все возможные ошибки и предупреждения сервопривода SINAMICS V90

Скачать мануал, руководство пользователя SINAMICS V90 в формате PDF

Оставить заявку на ремонт SINAMICS V90

Оставить заявку на ремонт SINAMICS V90 в Артике можно с помощью специальной формы, которая вызывается нажатием одноименной кнопки в верхней части страницы. Все вопросы, связанные с ремонтом SINAMICS V90 в Артике, вы можете задать нашим менеджерам. Связаться с ними можно несколькими способами:

Наши контакты

  • Заказав обратный звонок (кнопка в правом нижнем углу сайта)
  • Посредством чата (кнопка расположена с левой стороны сайта)
  • Позвонив по номеру телефона:
    • +7(8482) 79-78-54;
    • +7(8482) 55-96-39;
    • +7(917) 121-53-01
  • Написав на электронную почту: 89171215301@mail.ru

Вот далеко не полный список производителей промышленной электроники и оборудования, ремонтируемой в нашей компании.

Похожие статьи